KIJK 9/2014: waarom we grote merken niet vertrouwen

kijkmagazine

09 juli 2014 16:00

Monstermerken - header

Gisteren is de volgende KIJK naar de drukker gegaan. Met als coveronderwerp: monstermerken.

Facebook spuugt op onze privacy, Shell lacht om het milieu, McDonald’s verkoopt eetbaar plastic, H&M roept op tot anorexia en Google wil wereldheerschappij. De kritiek die grote merken te verstouwen krijgen, is bepaald niet mild – en lang niet altijd terecht. Waarom koesteren we zoveel wantrouwen richting bedrijven, zo gauw ze het formaatje ‘middelgroot’ overstijgen? Rik Peters vertelt het ons in het coverartikel van KIJK 9/2014.

Cover KIJK 9/2014Verder onder meer in dit nummer:

  • Hoe zou de wereld eruit zien als we vakantie afschaffen?
  • Wat robots kunnen leren van insecten
  • Uitgestorven diersoorten terughalen is misschien binnenkort mogelijk – maar is het verstandig?
  • Hoe een squadron zwarte vliegers het ongelijk van Amerika’s racisme bewees

KIJK 9/2014 verschijnt op 24 juli. Houd deze site in de gaten voor voorproefjes van de artikelen en rubrieken uit dit nummer!

Beeld: Marco Lap