Gisteren is de volgende KIJK naar de drukker gegaan. Met als coveronderwerp: monstermerken.
Facebook spuugt op onze privacy, Shell lacht om het milieu, McDonald’s verkoopt eetbaar plastic, H&M roept op tot anorexia en Google wil wereldheerschappij. De kritiek die grote merken te verstouwen krijgen, is bepaald niet mild – en lang niet altijd terecht. Waarom koesteren we zoveel wantrouwen richting bedrijven, zo gauw ze het formaatje ‘middelgroot’ overstijgen? Rik Peters vertelt het ons in het coverartikel van KIJK 9/2014.
Verder onder meer in dit nummer:
- Hoe zou de wereld eruit zien als we vakantie afschaffen?
- Wat robots kunnen leren van insecten
- Uitgestorven diersoorten terughalen is misschien binnenkort mogelijk – maar is het verstandig?
- Hoe een squadron zwarte vliegers het ongelijk van Amerika’s racisme bewees
KIJK 9/2014 verschijnt op 24 juli. Houd deze site in de gaten voor voorproefjes van de artikelen en rubrieken uit dit nummer!
Beeld: Marco Lap