KIJK krijgt nieuwe look!

kijkmagazine

10 oktober 2011 13:00

Nieuw KIJK-logo 2011

Op de redactie wachten we met spanning op de eerste gedrukte exemplaren van KIJK 12/2011. Ons blad heeft namelijk een nieuwe jas gekregen.

Een restyling heet het in de bladenmakerswereld: als de vormgeving van je blad op de schop gaat om die nóg beter te laten kloppen met wat je wilt uitstralen richting je lezers. En na drie jaar te hebben gedaan met de huidige KIJK-layout was het voor ons weer tijd geworden om dat proces in te gaan. Het resultaat daarvan krijg je te zien op vrijdag 21 oktober. Reken onder meer op een strakker logo (zie boven), nieuwe lettertypes en een andere verdeling van tekst en beeld over de pagina’s.

Daarnaast hebben we natuurlijk ook inhoudelijk naar het blad gekeken. Een van de resultaten daarvan: columnist Ronald Giphart heeft gezelschap gekregen van de charismatische bioloog Freek Vonk, en ook vaste gadgetman Rik Peters heeft nu zijn eigen plekje met foto in het blad.

Verder is er nog een aantal zaken veranderd, maar er is ook veel bij het oude gebleven. Want KIJK staat voor gedegen artikelen met diepgang, en we zouden het uiteraard niet in ons hoofd halen daaraan te morrelen…

“Ik ben er waanzinnig trots op dat we met ons team een blad met zo’n rijke historie weer een nieuw gezicht hebben kunnen geven”, zegt hoofdredacteur Vivianne Bendermacher. “Een gezicht dat volgens mij nog beter aansluit bij de wensen en behoeften van ons lezerspubliek.”

Uiteraard zijn we te zijner tijd heel erg benieuwd wat je van de restyling vindt. Want hoewel we ervan zijn overtuigd dat deze nieuwe jas ons prima past, zal er altijd ruimte blijven voor nóg meer verbetering.