Op de vorige KIJK Live! sprak psycholoog Thijs Verwijmeren over zijn onderzoek naar subliminale beïnvloeding. Bekijk nu het filmpje!
Consumenten beïnvloeden met reclameteksten die zo snel langs flitsen dat ze niet bewust waarneembaar zijn, oftewel subliminale beïnvloeding: lange tijd werd gedacht dat het niet meer dan een marketingfantasie was. Maar onder de juiste omstandigheden lijkt de techniek toch te werken. Sociaal psycholoog Thijs Verwijmeren, van de Radboud Universiteit Nijmegen, legt uit hoe.
Ook een keer bij KIJK Live! zijn? De eerstvolgende editie wordt op dinsdag 15 april gehouden in de Berlage meet & workspace, Oudebrugsteeg 9, Amsterdam. De deuren gaan open om 19.30 uur, het officiële programma duurt van 20.00 tot 22.00 uur. Daarna is er nog gelegenheid tot borrelen met de overige bezoekers, de sprekers en de KIJK-redactie. Toegang is gratis! (Wel vragen we een bijdrage van 5 euro als je tijdens de pauze en na afloop gebruik wilt maken van de bar.)