Nieuwe look KIJK goed ontvangen

kijkmagazine

28 oktober 2011 09:00

Nieuw KIJK-logo 2011

Wat vinden KIJK-lezers van de vernieuwde vormgeving van hun blad? Enkele reacties.

Eind vorige week is hij verschenen: KIJK 12/2011, met een geheel vernieuwde vormgeving. Uiteraard was dat een spannend moment voor de redactie: hoe vallen al die veranderingen in de smaak bij de lezers? Gelukkig zijn de meningen die bij de redactie via site, mail en Twitter tot nu toe zijn binnengekomen erg positief. Een greep uit de virtuele postzak:

“KIJK is uitgegroeid tot een blad dat zeer serieus genomen mag worden en de nieuwe uitstraling past daar perfect bij.”

“KIJK ziet eruit zoals ik altijd al vond dat-ie eruit moest zien! Zeer stijlvol, maar vooral zeer strak.”

“Een hele verbetering. Hij leest prima weg en ziet er puik uit!”

“Ik ben inmiddels een jaar of twintig lid en heb al een aantal nieuwe vormgevingen van KIJK voorbij zien komen. Er zaten wat mindere tussen, maar van deze word ik toch wel blij.”

Ook Hans Waleveld, hoofdredacteur KIJK van 1979 tot 2002, is te spreken over de nieuwe vormgeving. Over het logo schrijft hij:

“Ik vind het altijd een beetje belachelijk wanneer er weer eens ergens een nieuw logo wordt gepresenteerd alsof het om een klaroenstoot gaat waarmee grootse vooruitgang wordt aangekondigd. Dat is gelukkig niet van toepassing op het door koel grijs beheerste logo dat KIJK siert. De rechte belijning refereert aan het meetbare dat in KIJK een belangrijke rol speelt. Wat mij ook sterk aanspreekt is die regel onder het logo waarin met het noemen van de aandachtsvelden het signalement van het blad duidelijk wordt neergezet.”

Daarnaast worden er natuurlijk ook minpuntjes aangekaart, overigens meestal verpakt in voor de rest overwegend positieve mailtjes. “Dat zwart op geel in de columns vind ik vervelend lezen”, schrijft bijvoorbeeld één lezer. Een ander merkt op: “Jullie lijnen de tekst altijd links uit. Naar mijn mening is het beter en mooier om de tekst uit te vullen; dat leest veel prettiger.” En een derde mailt: “De omslag van de KIJK is heel zakelijk en grijs geworden. Dat vind ik jammer.”

Uiteraard zijn we ook benieuwd naar wat jij van de nieuwe look vindt. Je kunt je mening mailen naar info@kijk.nl of als reactie onder dit bericht plaatsen. Graag horen we van je!