Google herstelt bier- en hamburger-emoji’s

Laurien Onderwater

29 november 2017 12:59

emoji

Er was een hoop verontwaardiging ontstaan over de hamburger-emoji van Google, want de kaas zat op de verkeerde plek. Het bedrijf heeft het emoticon nu aangepast.

Het zorgde voor veel ophef eind vorige maand: de kaas op de hamburger-emoji van Google zat op de verkeerde plek. Kaas in een hamburger moet namelijk altijd bovenop het vlees zitten. Google had in zijn emoji de kaas onder het burgertje gestopt. En tja, als Amerikanen iets veel eten, dan zijn het wel hamburgers. Niet zo gek ook dat veel mensen verontwaardigd reageerden.

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

Daarnaast was het bierglas van Google maar half vol, terwijl Android-gebruikers natuurlijk veel liever een vol glas met bier versturen over WhatsApp.

Prioriteit

Niet lang na Thomas Baekdals tweet reageerde Sundar Pichai, de CEO van Google, op de ophef. Hij zei dat het aanpassen van de emoji’s zijn top priority zou worden.

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

En nu, ongeveer een maand later, kunnen Amerikanen (en andere burger lovers) opgelucht ademhalen: de hamburger heeft een plakje kaas op de juiste plek gekregen. En, ook niet geheel onbelangrijk, de bierglazen zijn tot de rand toe gevuld met bier. Een kleine mijlpaal.

De veranderde emoji’s zijn verwerkt in de eerstvolgende software-update, Android 8.1.

Bronnen: Gizmodo, Emojipedia

Beeld: Emojipedia

Lees ook:

KIJK 12/2017Ben je geïnteresseerd in de wereld van wetenschap & technologie en wil je hier graag meer over lezen? Bestel dan hier ons nieuwste nummer. Abonnee worden? Dat kan hier!